L'adaptació
Els primers dies a l'Escola Bressol Municipal
Quan es parla de període d'adaptació, es fa referència als primers temps d'assistència dels infants a l'Escola Bressol.
És aquell en què la nena i/o el nen es troba entre dues situacions: una coneguda (la familiar) i una altra de nova i que li obrirà nous mons de relacions, coneixences i aprenentatges, que és l'Escola.
És un període de temps en el qual tant els infants com els familiars i els/les docents han d'assumir una situació diferent, conèixer noves realitats, descobrir coses interessants i anar transformant l'escola entre tots per adequar-la a les necessitats i interessos i d'aquesta manera poder-la gaudir conjuntament.
Quan l'infant inicia l'experiència de viure i conviure una part del temps a l'Escola Bressol, les experiències viscudes en el món familiar s'amplien i comencen molts canvis, que li poden produir diferents reaccions i estats d'ànim.
Per tal d'atendre de la manera més individualitzada possible, respectant el ritme de cadascú, s'estableixen els dies de començament dels infants de forma progressiva, amb l'objectiu de viure aquest procés amb la màxima normalitat.